Pressrelease: Fotoautomat är tillbaka!

Pressmeddelande för omgående publicering
Fotoautomat – fotokurser på DVD

Fotoautomat är tillbaka!

Fotografera med digital systmekamera del 2

Omslag Fotografera med digital systmekamera del 2

Den 10:e september är det dags för en efterlängtad release. Då släpps äntligen del två av Fotoautomats populära dvd-kurs ”Fotografera med digital systemkamera”. Den här gången får du lära dig att bemästra olika blixtfunktioner, att ta skarpare bilder, att exponera manuellt – och mycket mer.

Precis som sin föregångare är ”Fotografera med digital systemkamera – del 2” uppdelad i inspirerande och pedagogiska kapitel, så det är enkelt att backa tillbaka och repetera önskat avsnitt. Kursen lämpar sig lika bra för dig som är nybörjare som för dig som fotograferat ett tag men som nu vill lära dig att ta ännu bättre bilder. Genom hela kursen visas exempel från både Nikon och Canon, och det går även att välja kameramärke direkt i menyn. Övningar finns till varje kapitel. Fotoautomat har även en egen webbplats, www.fotoautomat.se, här finns bl.a. smakprov från kursen, mer information och extramaterial.

Fotoautomat är samlingsnamnet för en serie dvd-kurser med fokus på digitalfoto. Kurserna produceras av DigitalFotografen AB. Lärare på kurserna är fotograf Ulrik Södergren som sedan flera år tillbaka också håller kurser i digitalfoto för såväl nybörjare som proffs. Ulrik är även en flitigt anlitad föreläsare och konsult inom digital bild.

”Under förra året (2008) såldes drygt 120 000 digitala systemkameror i Sverige, och de siffrorna verkar håll i sig även för i år. Det här medför en stor efterfrågan på bra och lättillgängligt utbildningsmaterial inom digitalfoto”, säger Ulrik Södergren. Han tror också att dvd-formatet lämpar sig extra bra för fotointresserade. ”Vi människor lär oss på olika sätt, och tanken bakom Fotoautomat är ju att ett visuellt utbildningsmaterial på svenska borde passa den fotointresserade betydligt bättre än en tungläst lärobok. Det här bekräftas också av alla positiva omdömen vi fått för ”Fotografera med digital systemkamera – del 1”. Vi vet att ”tvåan” är oerhört efterlängtad, och det ska bli spännande att se hur den tas emot.”

Fotoautomats dvd-kurser är ett enkelt, bekvämt och roligt sätt att lära sig foto. Fler kurser med varierande svårighetsgrader, från nybörjare till proffs, och med olika teman kommer inom kort. Våra kurser säljs hos välsorterade fotohandlare över hela landet. Se smakprov från kursen på www.fotoautomat.se/fa202.

Mera om Fotoautomat och DigitalFotografen

Som journalist kan du beställa recensionsexemplar av DVD:n, detta sker via e-mail till ulrik@54.228.110.215.
För mer information samt bildmaterial, besök www.digitalfotografen.se/press eller kontakta Ulrik Södergren på telefon 031-711 17 01 (eller e-mail, som ovan).

Tack för din tid!
Vänliga hälsningar, DigitalFotografen

Varumärket Fotoautomat ägs av DigitalFotografen AB DigitalFotografens verksamhet innefattar reklam och reportagefoto, videoproduktion för webb-TV och informationsfilm, fotokurser, rådgivning inom digital bildproduktion samt teknikutveckling inom fotosektorn.

Här kan du ladda ner samma text i wordformat eller PDF

Här ser du smakprov på de pressbilder som kan laddas ner från www.digitalfotografen.se/press